en kall onsdag

Dags för en uppdatering kanske.
Tappat all inspriation för tillfället... Förstår inte hur någon kan må bra i den här kylan, jag kan det i alla fall inte!
Om jag bara kunde förklara hur hemskt jag tycker att det är och hur dåligt jag mår av den. Kylan! Det sticker som nålar och knivar i kroppen.

Onsdag och samtal som vanligt. Fick reda på av min terapeut att han har sagt upp sig från behandlingshemmet. Lite snopet. Men eftersom han är bäst så ska han fortsätta träffa mig ändå, som planerat tills mitt avtal löper ut. Vilket det gör den 4:e april. Lite lustigt, den 4:e april för tre år sedan så flyttade jag in.. och den 4:e april så blir jag nu helt utskriven från Orana. Det känns egentligen inget speciellt, förutom att jag kommer att sakna min terapeut väldigt mycket. Vi kommer nog att höras av ibland ändå, som vänner :)

Det enda som känns lite konstigt... när jag flyttade till Orana så utgick jag ifrån att jag skulle vara "frisk" nu när jag snart ska skrivas ut. I stället så fick jag reda på att jag har ett neuropsykiatriskt funktionshinder som jag alltid kommer att få leva med. Jag är lite ledsen över det, men bara lite...  Sådant som jag går miste om är ju sådant som jag som aspie ändå bara tycker är jobbigt.
Hade en liten längre tanke med detta inlägget, men nu börjar hjärnan snurra av stilnocten.
Fortsätter i morgon!

Natti



Kommentarer
Postat av: ems

Nä, kylan är inget vidare :(

Jag förstår hur du känner, tror jag, jag hade jätte-stora förväntningar på Orana när jag först kom hit, jag trodde att allt skulle hända direkt, poff så skulle jag vara frisk, eller åtminstone när jag var färdig på orana. Men det är inte så lätt, jag fick också en till diagnos, adhd, och jag var jätte chockad i flera veckor, men på ett sätt lättad också.

Men det är också nåt jag kommer att bära med mig hela livet, både adhd:n och autismen. Man får helt enkelt ta det som det är.

Nu blev detta ett långt inlägg, men en speciell katt sa att du älskar kommentarer! ^^

2010-01-29 @ 14:40:12
URL: http://stupidanxiety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0