aj i nosen

Stackars Isis lärde sig en läxa den hårda vägen i dag, när hon var framme och nosade på en eltråd till en av hästhagarna... Fy vad hemskt det var, hon fick total panik och skenade iväg, ylandes, som skjuten ur en kanon, ut från gården och ut på vägen där hon fortsatte springa i flera hundra meter. Vi fick hämta bilen och köra efter henne. Min lilla skrutt, vågar knappt tänka på vad som kunde ha hänt om det varit mer trafik. Nu gick det i alla fall bra, och förhoppningsvis leder det till att hon får lite mer respekt för hästarna i fortsättningen.

Ridit mina två favorithästar idag. Den ena blir nog inte kvar så länge till, han har något fel i sin bakdel. Vi vet inte vad, men han rör sig ojämt i galoppen i ena varvet, och de vill inte lägga ner en massa jobb på honom då. Lite synd, men det är så det är, alla hästarna är ju till salu.. Älskar ändå min praktik :)

Måste skryta lite också! Vi var ju på kennelträff förra helgen, och uppfödarna blev alldeles till sig när de såg hur fin Isis har blivit, den bästa i kullen. Visste faktiskt inte att hon var ett sådant praktexemplar, men det är hon tydligen. De var också imponerade av hennes fina temperament. De vill väldigt gärna att jag börjar ställa ut henne mer, så det får jag väl göra :)

Dobermundes Bella Ballerina "Isis"



Kommentarer
Postat av: Indiana

Aaaw! Isis <3 stackars.

Nu måste du vara stolt över att du har ett sådant praktexemplar till hund ;)

Hon är så fin :)

2010-05-24 @ 07:10:10
URL: http://chickwithguns.blogspot.com
Postat av: ems

Stackars Isis, jag har tagit på elstängsel när jag var liten, och fyfan vad ont det gjorde.



Hon är verkligen fin, du har gjort ett bra jobb med henne! :)

2010-05-24 @ 18:41:36
URL: http://shatteredbutliving.blogg.se/
Postat av: caroline

fina bilder...

2010-06-02 @ 19:52:11
URL: http://ledsensflikkastankar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Mycket fin hund du har lycka till / Jenny

2011-01-16 @ 19:21:25
URL: http://www.castoravpimms.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0