Tillbaka...

Så var julen avklarad då.. och jag får väl ändå säga att det var helt okej i år.
Bara hemma i Malmö hos mamma, syster och hennes pojkvän, utan en massa släkt, mycket skönt. 
Även juldagen spenderades där och då var Joar också med. Jag och syster med våra respektive hade spelkväll och det blev flera äkta skratt. Är mycket glad över att vi hittat tillbaka till varandra!

Men nu är det väldigt skönt att vara hemma i min egen lägenhet, totalt utmattad av allt socialt umgänge. Och att spendera för mycket tid hemma hos mamma gör mig trött, av andra anledningar också. Får sådan stark ångest ibland när jag påminns om den tiden då jag fortfarande bodde "hemma". När jag fortfarande var ensam i min värld, innan jag krossade murarna, då ville jag verkligen dö. Det har jag inte velat senare, även om mitt dåliga mående för omgivningen tog sig allt mer extrema uttryck. Då mådde jag ändå bättre än vad jag gjorde , innan. Men tiden läker, och idag kan jag leva med min ångest.
 
Har ett "tacka-för-julklappen-samtal" kvar att ringa bara.. Och självklart vill jag tacka, men att ringa är fruktansvärt jobbigt! Blev iaf glad för mina julklappar, får väl lägga upp lite bilder sen :) Isis blev också glad, hon fick en stor rosa latex-gris som grymtar när man trycker på den, en klar favorit!

Ska vara med i hopptävling imorgon, roligt med mycket nervöst.. får väl se hur det går. Så jag borde verkligen gå och lägga mig, men först ett avsnitt av söta Dexter!

Kommentarer
Postat av: tiger

skönt att fdu hade en bra jul :) vilken säsong är du på av dexter? :)

2009-12-27 @ 12:27:23
URL: http://madebytiger.blogg.se/
Postat av: Katten

Vem blev gladas för grisen, du eller Isis? ;-D

Kul med en uppdatering! Och jag veeeet, såna där "tack-samtal" är typ det värsta som finns. Okej, "tack" kan man säg, men kan man inte få lägga på sedan? För sedan följer ju en halvtimma utav småprat. FY! >.<



ILY!

2009-12-27 @ 15:45:28
URL: http://trolsk.blogg.se/
Postat av: Cornelia

God fortsättning, Sofia! Hur gick tävlingen?

2009-12-27 @ 20:53:22
URL: http://tussitussilago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0