Berg- och dalbana

Att leva med unghund är som att åka berg-och dalbana säger jag bara, ständiga toppar och dalar. Känner mig lite som en tonårsförälder. Tröttsamt, tjatigt, underbart, utmanande och roligt! Att leva med en DOBERMANN-unghund är dessutom allt detta x100 ;D
Idag var hon såå duktig, inkallningen satt som en smäck... och om några dagar kommer den att vara som bortblåst igen om jag känner henne rätt! Haha, min lilla älskade flams-hund. Mitt stora mål för detta året är att hon ska vara färdig för lydnadsprov 1, och det är fullt uppnåeligt. Hon kan grunderna till de flesta momenten, men vi behöver träna med fler störningar, sätta kommandon på vissa beteenden som än så länge bara är frivilliga, kedja ihop delar till hela moment osv. I morgon ska jag lägga upp lite videoklipp så ni får se vad vi tränar på nu :)





Kommentarer
Postat av: Katten

Åh vad söt Isis-Fisis var på bilden! Ska bli kul att filma lite imorgon!



Äntligen har jag blvit trött, ska gå och lägga mig med min spikmattekudde nu :) Vi hörs imorgon, Bästis!

2010-01-12 @ 23:20:31
URL: http://trolsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0