Standing still.

Mår verkligen inget bra ikväll. Och jag vet vad som är felet.
Jag vill så mycket, och just nu känner jag verkligen hur begränsad jag är.
Mitt liv är så begränsat av min diagnos. Det finns saker jag vill göra som jag helt enkelt aldrig kommer att klara.
Nej, det går inte bara man vill. Nej, jag kan inte övervinna allting. Vissa egenskaper och färdigheter som jag behöver för att uppnå vissa mål kan jag inte lära mig, för de bitarna fattas helt enkelt i min hjärna. Och det suger.

Jag vill bara hem nu, så jag kan byta om till mina "autistiska kläder" (typ mjukisbyxor och tjocktröja) som inte gör ont. Mina "snyggkläder" är hemska för tillfället, sitter alldeles för hårt och sticks. Jag har också sådana dagar. Kylan gör till och med mer ont än vanligt. Jag vill ligga och flyta i en sån där mörk och tyst tank, helt utan sinnesintryck. Vill ha en sån hemma!

Kom just på att jag glömt ta min medicin idag. Kan det ha med saken att göra tro..?

Hade i alla fall en trevlig pratstund innan idag, med finaste Indy och nu ska jag få en välbehövlig dos av Bästis.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Hoppas att det känns lite bättre snart. Jobbigt när man känner att man begränsas av någonting, som man verkligen inte kan övervinna. Men jag hoppas att du inte behöver må dåligt av det, utan kan acceptera det (även om jag avskyr ordet acceptera). Kram

2010-01-04 @ 13:33:46
URL: http://tussitussilago.blogg.se/
Postat av: Katten

Tur att vi har varandra!

2010-01-04 @ 17:58:02
URL: http://trolsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0