svammel

Nu börjar jag äntligen känna mig lite friskare :) Har till och med trotsat kylan och spenderat flera timmar ute med Isis idag, men hemskt är det.

Agerade privarlärare åt duktiga Katten och hjälpte till med läxorna. Trevligt, om jag bara kunde vara lika duktig på att göra mina egna!

Om bara vintern kunde vara över. Med ljuset kommer mitt humör att stiga, och jag längtar så efter solen. Trodde jag aldrig, när jag var en liten svartrockare och skydde den som pesten :) Nu vill jag ha liv och värme.
Äntligen ska jag få en inglasad balkong, som jag ska göra om till en grön oas. Jag ska odla tomat, chili och en massa ört-kryddor. Ska ställa ut ett stort klösträd med hyllor till katterna. Det kommer bli deras älsklingsplats att ligga och spana ut.

Det ska bli roligt att flytta nu. Flytten är det perfekta startskottet för alla andra nystarter jag nu behöver göra. Men vintern är handlingsförlamande, man kan inte leva i kylan och fastnar i sina gamla rutiner av dålig mat, av att sova hela dagarna. Tröttheten som tar över allting, den övertar till och med livsglädjen.


Kommentarer
Postat av: Tiger

skönt att du känner dig lite friskare :)

2010-01-30 @ 11:10:39
URL: http://madebytiger.blogg.se/
Postat av: ems

Åwhh, vad skönt att du känner dig friskare! :)

Jag håller med dig om kylan, den är hemsk.

En ska jag alltid undrat över, Sverige är väl det enda landet som har ordet "lagom", men Sverige är också det endea landet som inte vet vad ordet "lagom" innebär. Och nu menar jag även sveriges väder, haha.



Vad mysigt det låter. Kanske en dag att jag också skaffar katter.

Har pratat med mamma om att ta över två av hennes. Men det är ju inte hugget i sten, vill helst ha två nya kattungar, helst syskon. Jag vet ju lite om hur det är att ha katt, eftersom jag hade det när jag bodde i Malmö så jag tror inte det blir några problem med två helt nya. Det blir nog snarare lättare än att ta med Toulouse och Ozzy enda upp till Kristianstad. De är också vana vid både stor lägenhet och balkong. Ozzy skulle lätt kunna anpassa sig, han är en tuffing. Men jag är säker på att Toulouse skulle ha svårt med det. Med tanke på att han är uppväxt och bebodd i en och samma lägenhet i snart fyra års tid.

Gud vad jag babblar, haha.

Men jag längtar också jättemycket tills lägenheten blir min, men känn ingen press. Jag förstår om du vill flytta ut så snabbt som möjligt, men du behöver inte stressa för min skull. Kanske har meddalet det genom Anna men säger det en gång till. :)

Jaja, nu ska jag gå ner på kontoret och ta en huvudvärkstablett! Har förbaskat ont i huvudet sen igår, det blev en lång kväll! :(

Ha det bra!

Emily

2010-01-30 @ 11:55:28
URL: http://stupidanxiety.blogg.se/
Postat av: Katten

Tack fina lilla Bästis för hjälpen med läxorna igår! Det var verkligen välbehövt! Hoppas på att få lite hjälp idag också, i utbyte kanske jag kan hjälpa dig med disken! :)



Jag håller verkligen med, vintern dödar allt fint. All livslust bara sugs bort!



Längtar tills jag får se din lägenhet, och tills jag får visa dig min!

2010-01-30 @ 14:29:24
URL: http://trolsk.blogg.se/
Postat av: Maja

Vad mysigt det låter med den inglasade balkongen, ska bli kul att se den sen. Jag blir så avundsjuk, känner mig så instängd här hos mamma och i Malmö med faktisk, längtar också till naturen precis som du..fast ja till våren då kanske:) Jag delar också ditt hat för vintern..vill bara gå i ide och vakna i April:)

2010-02-01 @ 00:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0