envy.

Ganska lugn dag idag... Fixat med lägenheten, satt upp gardiner. Duktiga M som har sytt till mig, tack!
Nu ser här inte så "nyinflyttat" ut längre :) Fast jag behöver mattor och lampor. Och så vill jag så gärna ha upp lite konst på väggarna. Kommer kanske ha råd med en sak den här månaden. Så trist.

Funderar ibland på hur det känns för dem som får allting gratis. Det finns så mycket jag vill göra, som jag helt enkelt inte har pengar till. En egen häst hade varit min högsta önskan, men det är omöjligt och kommer nog att fortsätta vara det under många år till. Om det inte vore för att jag får det betalt av försäkringskassan, så hade jag överhuvudtaget inte kunnat rida, som tillsammans med hundar är mitt största intresse i livet. En egen hund fick jag spara till lääänge. En bil... Vilket annorlunda liv, när inte pengar står i vägen för allt man vill göra. Så vill jag ha det! Är inte alls avundsjuk.. ;P


Kommentarer
Postat av: Katten

Mhm-m, jag vet hur det är med den där avundsjukan. Jag blir nästan galen när jag tänker på hur underbart det vore med pengar! Snacka om att vi är materialister! ;)

2010-03-02 @ 09:25:48
URL: http://trolsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0