downward spiral

Jag har kommit in i en ond spiral som jag måste vända nu. Jag är så extremt stressad och kan verkligen inte slappna av. Jag somnar faktiskt ganska lätt för en gångs skull, men jag sover spänd som en fiolsträng och vaknar med huvudvärk och ont i hela kroppen, lika trött som när jag gick och la mig. Tänk vilken dröm det skulle vara att vakna utvilad. Jag ska snart till tandläkaren, då ska jag ta upp att jag behöver en bettskena, gnisslar ju sönder tänderna när jag sover. Och jag borde verkligen börja träna yoga igen. Ska nog försöka införa det som en daglig rutin. Överlag så jobbar jag mycket med mina tankar och min inställning nu. När jag har ett problem försöker jag analysera, vad det beror på och vad jag kan ändra i mitt beteende för att det ska bli bättre. Det är inte lätt, och lite extra svårt är det ju för mig som aspie att bryta vanor. Men det är det enda som fungerar. Jag har slutat tro på mediciner, särskilt all typ av lugnande och "vid-behovs"-mediciner. I längden tror jag att de gör mer skada än nytta.

Kört två lydnadspass med Isis idag, ett inomhus och ett utomhus. Har upptäckt att det finns små inhägnade bandy- eller hockeyplaner på gårdarna i hela bostadsområdet - perfekta att träna lydnad på :) Det går verkligen framåt, hon är så duktig min lilla busa. Vill så gärna hitta en bra kurs att gå och kunna åka och träna på brukshundsklubben, men det är så svårt när man inte har någon bil. Är man hund- och hästintresserad så är det nästan ett måste. Det är mitt nästa mål, som jag hoppas kunna uppnå i år!

Måste bara visa min säng... Har alltid, enda sedan jag var liten, velat ha en sänghimmel - och nu har jag änligen skaffat en :)



Kommentarer
Postat av: ems

Åhh, jag hoppas att det kan bli bättre. Jag tycker du är så duktig och har en så bra inställning till dig själv och livet.

Jag har själv svårt att analysera mina tankar och problem för jag blir så förvirrad när jag försöker.

Men ibland lyckas jag förstå varför jag känner som jag gör och kan slappna av en aning.

Men för det mesta, i alla fall innan, gick jag och ältade massor med gamla saker, och det gick inte att analysera någonting eftersom jag inte visste riktigt vad det var heller, eller, det var så mycket att jag inte kunde sätta ord på det.



Jag håller med dig om medicinerna, speciellt vidbehovsmedicinen.



Och vad duktiga ni är , du och Isis. :D

Och fint med sängen, som i en saga! ^^



Hoppas att du får en fin lördag!

Kramar

2010-03-20 @ 10:44:49
URL: http://stupidanxiety.blogg.se/
Postat av: tiger

tack Sofia!

2010-03-20 @ 14:29:05
URL: http://madebytiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0