En badande Isis och glad matte

Vilken skön dag det har varit idag... Ett litet andningshål!
Vaknade i tid och gick ut och gick en timme med Isis. Sen hade jag bokat tid för en ansiktsbehandling, underbart med lite vardagslyx. Hade ett presentkort som skulle gått ut om bara ett par veckor, så jag fick passa på. Blev sen upphämtad av min underbara kontaktperson M. Hon blev lite förfärad när hon såg min lägenhet.. När det blir för mycket stress omkring mig och måendet inte är riktigt bra så orkar jag varken diska, städa, laga mat osv. Har i stort sett levt på endast mackor den senaste veckan, och det får mig knappast att må bättre. När M hjälpte mig att ta tag i det var det mycket lättare och nu är här rent och fint. Undrar hur lång tid det kommer att ta innan jag får boendestöd.

Sen var det dags för ett litet träningspass med Isis ute på gården. Hon har varit så fruktansvärt ofokuserad och omotiverad de senaste dagarna, men idag gick det så mycket bättre. Har tänkt igenom de senaste dagarnas misstag från min sida och tvingade mig själv att rätta till dem idag. Nr 1 är att ta en liten paus eller avsluta träningen när det går som bäst. Ganska självklart, men jag gör lätt det misstaget att jag fortsätter tills Isis blir trött eller ointresserad och så får man traggla och hålla på för att få ett bra avslut. Helt fel. Har införskaffat ett nytt kampskinn som Isis är helt tokig i, vilket ökade motivationen rejält! Använder sällan godis när jag tränar, speciellt inte utomhus, eftersom Isis inte är speciellt motiverad av mat. Att kampa och springa efter boll är det som gäller. I vardagen kan jag ställa krav, men "tävlingslydnads-träningen" ska vara enbart rolig. Började med helt vanliga lätta kontaktövningar idag, och när hon var på och uppmärksam gick jag över till att träna posistion i höger- och vänstersvängar samt halter. Många korta repetitioner och snabba belöningar. Blev mycket nöjd med att Isis direkt kommer tillbaka med bollen när jag kastar den! Det blev ett kort pass, men hon var uppmärksam och intresserad hela tiden.

Bestämde mig för att ta en lång och skön kvällspromenad. Gick med Isis till en liten sjö, där hon fick plaska. Förra året var hon väldigt feg med vatten, men nu har hon blivit mycket modigare. Blev en liten film, så ni får se hur skönt det var i kvällssolen :)





Kommentarer
Postat av: ems

Åhh vad härligt med en ansiktsbehandling, skulle jag också behöva! :)

Jag vet hur det är, just nu ser det ut som en bombnedslag hos mig. Det räcker med att jag mårdåligt endast under en eller två dagar så ser set för jävligt ut där hemma :P



Men men, vad skönt med promenader! Och vad bra att du har Isis, hon verkar ge dig mycket glädje och energi! :)

2010-04-15 @ 14:47:52
URL: http://stupidanxiety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0