tillbaka!

Hej på er, det var ju ett tag sedan nu! Hoppas ni är några som dröjt kvar, för nu planerar jag att ta upp bloggandet igen :)

Livet har tagit lite nya vändningar, helt plötsligt har jag verkligen fullt upp. Har blivit erbjuden en praktik, kan man väl kalla det, i ett stall ute i Åhus, så nu jobbar jag med hästar och rider i stort sett varje dag igen :) Trivs så bra med det... Helt underbart att få rida på dessa fina, känsliga, välutbildade hästarna, vilken skillnad mot hästarna på ridskolan. Kommer att vara där under åtminstone hela sommaren. Ett nyfött litet föl finns där också, så jag behöver inte vara avundsjuk på orana-tjejerna ;) Igår hade jag med mig Isis dit för första gången och det gick strålande! Hon var så duktig, kunde gå runt fritt på gården och leka med de andra hundarna men höll sig hela tiden i min närhet... Duktiga tjejen, så nu får hon följa med mig till jobbet varje dag. Hon är med sin dagmatte när jag har mina lektioner ute på ridskolan, vilket funkar jättebra. Är så otroligt glad att jag hittat just denna person att bli Isis dagmatte, Isis älskar henne och det är en så otroligt stor lättnad och trygghet för mig. Förstår inte nu hur jag klarade mig utan henne innan :)

Har ju börjat på grundkursen med Isis! Har bara varit ett kurstillfälle än så länge, men känner att vi definitivt kunde ha anmält oss till fortsättningskursen direkt... Vi ligger väldigt långt före de andra kursdeltagarna, men det gör väl inte så mycket, det går nog bra att anpassa varje övning till den nivå man befinner sig på. Tror nog jag underskattade mig själv och Isis lite, trodde inte att hon skulle kunna koncentrara sig överhuvudtaget med så många andra hundar som störning, men det var inga problem alls :) Ska bli kul i alla fall, nästa gång är i morgon!


Kommentarer
Postat av: L

Sv: Tack ;) Jag gjorde det hos en piercare, samma som gjort alla mina andra och jag blir alltid supernöjd!



Vad skönt att du fått praktik! Och med hästar dessutom! De är som balsam för själen( när de inte bråkar med en)

Många kramar

2010-05-11 @ 12:49:38
URL: http://aspielife.blogg.se/
Postat av: ems

Det låter ju kanon! :)

Då ska jag fortsätta följa din blogg!! ^^



Ha det bra!

2010-05-12 @ 11:27:53
URL: http://stupidanxiety.blogg.se/
Postat av: Katten

Woho, she is back! <3

Här för att stanna, hoppas jag!

2010-05-12 @ 12:40:23
URL: http://trolsk.blogg.se/
Postat av: Hanna

gud vad härlig praktiken verkar! jag önskar att jag också kunde få något sådant. var i åhus är det? jag har bott där i nästan hela mitt liv. såg dig i stan går förresten. fin hund! kram hanna

2010-05-12 @ 13:43:30
URL: http://rapwife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0