hopptävling, kärlek...

Såå glad idag, för hopptävlingen gick bra :) Det var en clear-round hoppning, och vi fick en felfri runda.
Första gången jag lyckades ta mig runt en hel bana felfritt på den här hästen, hon är väldigt het på hinder så det brukar bli en del volter. Så jag är mycket nöjd! Har precis börjat rida henne, och tycker redan mycket om henne.
Det är en förbannelse, önskar att jag hade råd med egen häst. Jag vill äga alla djur jag har hand om, för att slippa dessa plågsamma och oundvikliga avsked när man tar hand om andras djur. Har fäst mig vid många ridskolehästar i mitt liv redan, och det blir alltid jobbigt. Hoppas jag får rida henne länge till iaf!

Isis är i alla fall min på riktigt och henne kan ingen ta ifrån mig :) När jag tänker på hur hårt jag jobbat under flera år för att kunna ta hand om en egen hund, och med hela min omgivning emot mig, kan jag inte känna mig annat än nöjd. Jag stryker hennes huvud i mitt knä och känner att jag har lyckats med något viktigt och avgörande, en stor känsla.
Jag menar helt och hållet allvar när jag säger att det som motiverade mig till att kämpa mig upp från botten av självskador och missbruk, inläggningar och högar med mediciner var min stora längtan efter en egen hund. Ingen kunde förstå hur mycket det betydde för mig - kanske förstår några idag, när de ser hur hårt jag jobbade och hur jag har läkt sedan hon kom in i mitt liv. 

Har också en annan ängel att tacka, som trots att det var över ett år sedan vi skiljdes finns i mina tankar varje dag. En stor sorg och saknad, evig kärlek.. 





Älskar ofta mina djur mer än jag älskar mina människor.


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Grattis till den felfria rundan. :) Får du rida samma häst varje gång på ridskolan?

sv: Det är väl som du säger, att man aldrig kommer hamna tillbaka på botten igen. Det är nog omöjligt, eftersom man har lärt sig så mkt på vägen. Men ibland känns det onekligen som om det är där man befinner sig, när man hamnar i en svacka.

Kram

2009-12-28 @ 09:32:52
URL: http://tussitussilago.blogg.se/
Postat av: tiger

vad kul att det gick så bra på tävlingen :)

2009-12-28 @ 09:42:44
URL: http://madebytiger.blogg.se/
Postat av: caroline

har med bott på orana för många år sen.

Kolla gärna in på min blogg,

http://ledsensflikkastankar.blogg.se

användarnamn: tankar

Lösen: ledsen

2009-12-28 @ 17:47:24
URL: http://ledsensflikkastankar.blogg.se/
Postat av: Bästis

Grattis till den felfria rundan, Bästis! Jag vet, djur sviker aldrig, de finns alltid där. Älskar Malvis och Siripuss obeskrivligt mycket. Och jag älskar DIG obeskrivligt mycket. Så mycket att jag kan stå ut med din tidsuppfattning... ;-P

2009-12-28 @ 18:57:08
URL: http://trolsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0